Department of
Automatic Control and Systems Engineering

Română (Romanian)

Informatii utile sesiunea de licenta Iulie 2021

26 June 2021

*Inainte de examenul de licenta este necesar sa se completeze*:

1. Fisa propunere nota (atasata acestui email)  (de catre profesorul indrumator):

  • Acesta fisa se completeaza manual intr-un editor text, in care se adauga semnatura ca imagine
  • Fisierul rezultat se exporta ca PDF si se trimite comisiei

2. Tabelul cu programarea studentilor:

  • Programarea se face folosind  formularul disponibil online
    Informatiile necesare sunt:

    • ziua,
    • ora,
    • nume student
    • numar grupa
    • coordonator
  • Zilele se completeaza in ordine calendaristica
  • Dupa completarea tuturor studentilor daca a fost fixata o ora de catre dumneavoastra si in tabel raman ferestre, va fi necesar sa se decaleze ora pentru a elimina ferestrele
  • Situatia programarilor poate fi consultata in tabelul online GOOGLE SHEET

Informatii legate de examenul de licenta:

  • Lucrarile de diplomă se încarcă până pe 30 Iunie, ora 23:59, selectand comisia 1.
  • Prezentările publice au loc intre datele 5 Iulie (luni) – 9 Iulie (vineri) incepand cu orele 08:00, cu exceptia zilei de luni 5 Iulie, cand prezentarile incep la ora 08:30
  • Examenul (20 minute in total):
    • 10 minute prezentare
    • 10 minute intrebari din partea comisiei, demonstratii …
  • Modul de desfasurare: online folosind platforma MS Teams in echipa 03-ACS-L-A4-S2: Pregătire proiect de licenţă (Seria B – 2020) canalul General
  • Indicatii pentru studenti:
    • Prezentarea va rula de pe calculatorul propriu, folosind functia Share screen, de preferat fiind sa selectati doar fereastra in care se afla prezentarea
    • Studentii au obligatia de a intra pe canalul de MS Teams cu cel putin 15 minute inainte de ora programata.
    • Este necesara pregatirea un clip video demonstrativ pentru proiect
    • Dotarea cu o camera web pentru a permite o conversatie video si o eventuala demonstratie live a proiectului
    • Veti avea nevoie de un microfon sau set hands-free (daca microfonul integrat nu are performante bune) si o camere Web. Testati-le in prealabil cu un coleg. In momentul sustinerii o sa intrati in mod video si apoi o sa partajati prezentarea, dupa care, in timpul alocat intrebarilor, veti intra din nou in mod video.
    • Va recomandam sa folositi conexiunea de date mobile cand prezentati pentru a preveni probleme legate de o potentiala intrerupere a internetului.
    • Testati aplicatia Teams si pe dispozitivele mobile (util in cazul unei intreruperi a curentului).
    • Daca prezentarea se intrerupe, ea va fi reluata la final, dupa toate prezentari din ziua curenta.
    • Prezentarile se incarca pe Teams – canalul General in zona Fisiere folosind formatul NR_ORDINE NUME_PRENUME (unde NR_ORDINE e numarul cu care apareti in ziua prezentarii; in cazul in care aveti si un fisier de tip video acesta are numele NR_ORDINE NUME_PRENUME MOVIE; pentru mai multe detalii vezi pasii de mai jos)
    • NOTA IMPORTANTA: Prezentările individuale vor fi înregistrate Audio-Video în mod obligatoriu. Consimțământul studentului este necesar în vederea susținerii lucrării de diploma.

Indicatii upload prezentari sunt incluse in acest PDF (recomandari_studenti_2021)

Sesiunea de sustinere a proiectelor de licenta si dizertatie, martie 2021

3 March 2021

Prezentarile publice vor avea loc pe 4 martie, incapand cu ora 10:00.
Durata prezentare: 15 min
Modul de desfasurare: Online (folosind platforma MS Teams)
                Echipa MS Teams: Sesiune prezentare licenta (martie 2021)
                Canalul: Sustinere licenta

Calendarul programarilor poate fi consultat accesand linkul:

[UPDATE] Diploma Septembrie 2020

31 August 2020

Indicatii legate de prezentare:

  • Prezentarea va rula de pe calculatorul propriu, folosind functia Share screen, de preferat fiind sa selectati doar fereastra in care se afla prezentarea
  • Studentii au obligatia de a intra pe canalul de MS Teams cu cel putin 15 minute inainte de ora programata.
  • Pregatirea un clip video demonstrativ pentru proiect este utilă.
  • Dotarea cu o camera web pentru a permite o conversatie video si o eventuala demonstratie live a proiectului
  • Veti avea nevoie de un microfon sau set hands-free (daca microfonul integrat nu are performante bune) si o camera Web. Testati-le in prealabil cu un coleg. In momentul sustinerii o sa intrati in mod video si apoi o sa partajati prezentarea, dupa care, in timpul alocat intrebarilor, veti intra din nou in mod video.
  • Va recomandam sa folositi conexiunea de date mobile cand prezentati pentru a preveni probleme legate de o potentiala intrerupere a internetului.
  • Testati aplicatia Teams si pe dispozitivele mobile (util in cazul unei intreruperi a curentului).
  • Daca prezentarea se intrerupe, ea va fi reluata la final, dupa toate prezentari din ziua curenta.
  • Prezentarile se incarca pe Teams – canalul General in zona Fisiere folosind formatul NR_ORDINE NUME_PRENUME (unde NR_ORDINE e numarul cu care apareti in ziua prezentarii; in cazul in care aveti si un fisier de tip video acesta are numele NR_ORDINE NUME_PRENUME MOVIE; pentru mai multe detalii vezi pasii de mai jos)

 

NOTA IMPORTANTA: Prezentările individuale vor fi înregistrate Audio-Video în mod obligatoriu. Consimțământul studentului este necesar în vederea susținerii lucrării de diploma.

Instrucțiuni încărcare fisiere pe Teams

 

Accesati echipa Teams, canalul General, disponibile la adresa precizata mai sus:

 

 

Pas 1) În canalul General, selectati tab-ul FILES

 

pas1

Pas 2) alegeti folder-ul corespunzator zilei in care prezentati:

 

pas2

Pas 3) Upload prezentare/video folosind urmatoarele formate:

PPT – PDF: NR_ORDINE NUME_PRENUME

VIDEO: NR_ORDINE NUME_PRENUME MOVIE

pas3

Secretar,
As. Andrei Sperila
andrei.sperila@acse.pub.ro

[UPDATE] Diploma Iulie 2020

20 June 2020

Indicatii legate de prezentare:

  • Prezentarea va rula de pe calculatorul propriu, folosind functia Share screen, de preferat fiind sa selectati doar fereastra in care se afla prezentarea
  • Studentii au obligatia de a intra pe canalul de MS Teams cu cel putin 15 minute inainte de ora programata.
  • Pregatirea un clip video demonstrativ pentru proiect este utilă.
  • Dotarea cu o camera web pentru a permite o conversatie video si o eventuala demonstratie live a proiectului
  • Veti avea nevoie de un microfon sau set hands-free (daca microfonul integrat nu are performante bune) si o camere Web. Testati-le in prealabil cu un coleg. In momentul sustinerii o sa intrati in mod video si apoi o sa partajati prezentarea, dupa care, in timpul alocat intrebarilor, veti intra din nou in mod video.
  • Va recomandam sa folositi conexiunea de date mobile cand prezentati pentru a preveni probleme legate de o potentiala intrerupere a internetului.
  • Testati aplicatia Teams si pe dispozitivele mobile (util in cazul unei intreruperi a curentului).
  • Daca prezentarea se intrerupe, ea va fi reluata la final, dupa toate prezentari din ziua curenta.
  • Prezentarile se incarca pe Teams – canalul General in zona Fisiere folosind formatul NR_ORDINE NUME_PRENUME (unde NR_ORDINE e numarul cu care apareti in ziua prezentarii; in cazul in care aveti si un fisier de tip video acesta are numele NR_ORDINE NUME_PRENUME MOVIE; pentru mai multe detalii vezi pasii de mai jos)

 

NOTA IMPORTANTA: Prezentările individuale vor fi înregistrate Audio-Video în mod obligatoriu. Consimțământul studentului este necesar în vederea susținerii lucrării de diploma.

Instrucțiuni încărcare fisiere pe Teams

 

Accesati echipa Teams, canalul General, disponibile la adresa precizata mai sus:

 

 

Pas 1) În canalul General, selectati tab-ul FILES

 

pas1

Pas 2) alegeti folder-ul corespunzator zilei in care prezentati:

 

pas2

Pas 3) Upload prezentare/video folosind urmatoarele formate:

PPT – PDF: NR_ORDINE NUME_PRENUME

VIDEO: NR_ORDINE NUME_PRENUME MOVIE

pas3

Secretar,
Sl. Andrei Florea
andrei.florea@acse.pub.ro

Concursuri PND Sem. II, 2019-2020

17 April 2020

Departamentul Automatica si Ingineria Sistemelor scoate la concurs in semestrul al 2-lea, anul universitar 2019-2020, posturile acestea.

Calendarul concursului se gaseste aici.

Dosarele de concurs se intocmesc conform instructiunilor care se gasesc aici. Mai multe detalii despre concurs se gasesc aici.

Programele analitice ale disciplinelor din posturile scoase la concurs se gasesc la link-urile:

  1. Actionari (link);
  2. Reglarea Optimala a Sistemelor Automate (link),
  3. Tehnici Avansate de Optimalitate (link);
  4. Semnale si sisteme (link);
  5. Control avansat pentru aplicatii de timp real (link);
  6. Sisteme de conducere a proceselor industriale (link)
  7. Fundamentele programarii calculatoarelor (link).

Masuri de implementare si proceduri de lucru UPB – prevenire SARS-CoV-2

15 March 2020

La acest link se gasesc materialele ce descriu masurile de implementare si procedurile de lucru UPB pentru prevenirea SARS-CoV-2 (covid19).

 

Redam mai jos mesajul trimis de catre Rectorul UPB:

 
Stimată colegă,
Stimate coleg,

Doamnelor și domnilor,
 
Așa cum spuneam în mesajul meu de ieri, 14 martie 2020, vă trimit, în atașament, documentele adoptate în ultimele zile de către conducerea Universității POLITEHNICA din București, atât cu privire la măsurile ce trebuie implementate, în cadrul universității – pentru a preveni răspândirea SARS-CoV-2 sau infectarea cu acesta – cât și la procedurile de lucru privind activitățile didactice on-line.
 
Cele cuprinse în aceste documente sunt rezultatul unei analize temeinice, în profunzime, ce a luat în considerare toate aspectele legate de însăși viața universității, dar și toate consecințele posibile ale deciziilor ce urmau a fi luate. De la necesitatea protejării sănătății tuturor membrilor Comunității UPB, până la necesitatea de a continua procesul didactic. De la nevoia de a asigura continuitate în plata drepturilor salariale ale angajaților universității, până la identificarea resurselor existente și a modului în care acestea pot fi alocate, toate pentru a garanta un mediu sigur de învățare și de lucru în această perioadă de criză.
 
Nu în ultimul rând, menționez că această analiză a fost realizată alături de reprezentanții tuturor categoriilor de persoane ce alcătuiesc Comunitatea UPB: studenți și cadre didactice, structuri de conducere ale universității, personal auxiliar etc.
 
Vă mulțumesc încă o dată, pe această cale, pentru viteza Dumneavoastră de reacție, pentru adaptabilitatea de care ați dat dovadă, pentru soluțiile concrete cu care ați venit, pentru tot sprijinul acordat în luarea deciziilor din aceste zile, în găsirea răspunsurilor adecvate, viabile, cu aplicabilitate imediată, ușor de pus în practică de către noi toți, fiecare în zona sa/în sectorul său de acțiune.
Vreau să mulțumesc în mod special domnului profesor Nicolae Țăpuș, doamnei profesor Adina Florea, alături de echipa Facultății de Automatică și Calculatoare, precum și domnilor directori Mihai Corocăescu si Gabriel Petrea, alături de echipă.

 
Astfel, având în vedere cele de mai sus, vă trimit următoarele:

1. Hotărârea nr. 13 din 10 martie 2020 privind desfășurarea în condiții optime a procesului de învățământ în Universitatea POLITEHNICA din București.

2. Hotărârea nr. 15 din 14 martie 2020 referitoare la Procedura de lucru privind activitățile didactice on-line, cu Anexa nr. 1 și  Ghidurile de accesare, astfel:

2.1. Ghid minimal de accesare a platformei UPB de cursuri (http://www.curs.pub.ro) pentru instruirea primară a profesorilor și studenților:
    * P1 – Ghid minimal de accesare și utilizare a platformei UPB de cursuri on-line – profesori;
    * S1 – Ghid minimal de accesare și utilizare a platformei UPB de cursuri on-line – studenți;
 
2.2. Ghid minimal de transmitere live a activităților didactice utilizând platforma https://teams.office.com:
    * P2 – Ghid minimal de transmitere live a activităților didactice – profesori;
    * S2 – Ghid minimal de accesare a activităților didactice live – studenți.

Universitatea POLITEHNICA București dispune de un sistem integrat de platforme specializate pentru învățământul on-line, adaptate specificului instituției. Ghidurile minimale au rolul de a reaminti etapele principale de acces la platforme și de a prezenta pașii ce trebuie urmați pentru transmiterea live a unei activități didactice.
 
3. Regulamentul privind modul de implementare, la nivelul UPB, a măsurilor de protecție împotriva infectării cu noul coronavirus și accesul în spațiile de învățământ/administrative.

4. Regulamentul privind modul de implementare, la nivelul UPB, a măsurilor de protecție împotriva infectării cu noul coronavirus și accesul în căminele/cantinele universității.
 
Vă mulțumesc anticipat pentru implementarea cu strictețe a celor stipulate în documentele menționate, dar și pentru sprijinul pe care ni-l veți acorda în continuare, din toate punctele de vedere, până când vom trece cu bine de această încercare, fără ca Universitatea POLITEHNICA din București să aibă de suferit în mod major de pe urmele acesteia.

Sunt conștient totodată că nu toate vor funcționa perfect, 100%, de la bun început, dar am convingerea că, prin comunicare constantă, prin implicare, responsabilitate și dăruire, vom reuși, împreună, să îndeplinim tot ceea ce ne propunem.
 
De asemenea, tot pentru a încheia mesajul meu într-o notă pozitivă, vă spun că sunt convins de un fapt: vom avea multe de învățat din această încercare, atât în materie de act educațional și modul sau modurile în care se poate acesta ,,reinventa”, dar și în materie de relații interumane, de modurile atât de diferite în care funcționăm ca ființe umane, de cum este necesar să acceptăm și să valorificăm, mai mult decât oricând, unitatea în diversitate.
 
Voi reveni cu informații către Dumneavoastră, ori de câte ori situația o va impune.
 
Numai cu gânduri de sănătate și spor în tot ceea ce întreprindeți, al Dumneavoastră,
 
Mihnea Costoiu

Rector
Universitatea Politehnica din București
E-mail: mihnea.costoiu@upb.ro, tel: 021 317 10 01, www.upb.ro

Alegeri Departamentul AIS 2020

18 February 2020

Alegeri Departamentul AIS 2020

Sedinta de alegeri in departamentul AIS va avea loc joi, 27 februarie ora
12:00, sala ED 010. Alegerile se desfasoara pentru functiile de director de
departament, de membri in consiliul departamentului, de reprezentanti ai
departamentului in consiliul facultatii si in senatul UPB.

Inscrierile pentru candidatura la functia de director de departament se fac la
secretariatul departamentului, sala ED 216, pana luni 24 februarie, 2020, ora
12:00, pe baza depunerii unei cereri (Anexa IV, atasata) si a programului managerial.

Mai multe detalii privitoare la alegeri se gasesc in Anexa V (atasata).

Lista colegilor care au drept de vot (cadre didactice titulare) se gaseste aici.

Diplomă septembrie 2019

2 September 2019

Lucrarile de diplomă se încarcă până pe 02 septembrie la ora 23:00. Selectați comisia 6.

  • LINK_TABEL_PROGRAM_PREZENTARI
    • exista posibilitatea reprogramarilor pentru a elimina ferestrele dintre prezentari
    • Prezentările publice au loc intre datele 9 Septembrie (luni) – 11 Septembrie (miercuri) incepand cu ora 09:00
    • In functie de numarul studentilor inscrisi zilele de prezentari se vor comprima sau elimina complet, incepand cu Miercuri …
  • Sala PRECIS 506
  • Examenul: 10 minute prezentare si 5 minute intrebari din partea comisiei
  • Studentii intra cu 30 minute inainte de inceperea prezentarilor din ziua respectiva si:
    • transferă prezentarile (PDF-obligatoriu, PPT/PPTX-optional) pe laptopul din sală
    • predau lucrarile tiparite
    • predau fisa de propunere nota, semnata de catre indrumator
  • Profesorii indrumatori sunt rugati sa semneze catalogul de licenta in ziua prezentarii

DIPLOMA iulie 2019

21 June 2019

Lucrarile de diplomă se încarcă până pe 24 iunie la ora 11:00 (dimineata). Selectați comisia 6.

  • LINK_TABEL_PROGRAM_PREZENTARI
    • exista posibilitatea reprogramarilor pentru a elimina ferestrele dintre prezentari
  • Sala PRECIS 506
  • Examenul: 10 minute prezentare si 5 minute intrebari din partea comisiei
  • Studentii intra cu 30 minute inainte de inceperea prezentarilor din ziua respectiva si:
    • transferă prezentarile (PPT/PPTX-optional sau PDF-obligatoriu) pe laptopul din sală
    • predau lucrarile tiparite
    • predau fisa de propunere nota, semnata de catre indrumator