Department of
Automatic Control and Systems Engineering

Română (Romanian)

Masuri de implementare si proceduri de lucru UPB – prevenire SARS-CoV-2

La acest link se gasesc materialele ce descriu masurile de implementare si procedurile de lucru UPB pentru prevenirea SARS-CoV-2 (covid19).

 

Redam mai jos mesajul trimis de catre Rectorul UPB:

 
Stimată colegă,
Stimate coleg,

Doamnelor și domnilor,
 
Așa cum spuneam în mesajul meu de ieri, 14 martie 2020, vă trimit, în atașament, documentele adoptate în ultimele zile de către conducerea Universității POLITEHNICA din București, atât cu privire la măsurile ce trebuie implementate, în cadrul universității – pentru a preveni răspândirea SARS-CoV-2 sau infectarea cu acesta – cât și la procedurile de lucru privind activitățile didactice on-line.
 
Cele cuprinse în aceste documente sunt rezultatul unei analize temeinice, în profunzime, ce a luat în considerare toate aspectele legate de însăși viața universității, dar și toate consecințele posibile ale deciziilor ce urmau a fi luate. De la necesitatea protejării sănătății tuturor membrilor Comunității UPB, până la necesitatea de a continua procesul didactic. De la nevoia de a asigura continuitate în plata drepturilor salariale ale angajaților universității, până la identificarea resurselor existente și a modului în care acestea pot fi alocate, toate pentru a garanta un mediu sigur de învățare și de lucru în această perioadă de criză.
 
Nu în ultimul rând, menționez că această analiză a fost realizată alături de reprezentanții tuturor categoriilor de persoane ce alcătuiesc Comunitatea UPB: studenți și cadre didactice, structuri de conducere ale universității, personal auxiliar etc.
 
Vă mulțumesc încă o dată, pe această cale, pentru viteza Dumneavoastră de reacție, pentru adaptabilitatea de care ați dat dovadă, pentru soluțiile concrete cu care ați venit, pentru tot sprijinul acordat în luarea deciziilor din aceste zile, în găsirea răspunsurilor adecvate, viabile, cu aplicabilitate imediată, ușor de pus în practică de către noi toți, fiecare în zona sa/în sectorul său de acțiune.
Vreau să mulțumesc în mod special domnului profesor Nicolae Țăpuș, doamnei profesor Adina Florea, alături de echipa Facultății de Automatică și Calculatoare, precum și domnilor directori Mihai Corocăescu si Gabriel Petrea, alături de echipă.

 
Astfel, având în vedere cele de mai sus, vă trimit următoarele:

1. Hotărârea nr. 13 din 10 martie 2020 privind desfășurarea în condiții optime a procesului de învățământ în Universitatea POLITEHNICA din București.

2. Hotărârea nr. 15 din 14 martie 2020 referitoare la Procedura de lucru privind activitățile didactice on-line, cu Anexa nr. 1 și  Ghidurile de accesare, astfel:

2.1. Ghid minimal de accesare a platformei UPB de cursuri (http://www.curs.pub.ro) pentru instruirea primară a profesorilor și studenților:
    * P1 – Ghid minimal de accesare și utilizare a platformei UPB de cursuri on-line – profesori;
    * S1 – Ghid minimal de accesare și utilizare a platformei UPB de cursuri on-line – studenți;
 
2.2. Ghid minimal de transmitere live a activităților didactice utilizând platforma https://teams.office.com:
    * P2 – Ghid minimal de transmitere live a activităților didactice – profesori;
    * S2 – Ghid minimal de accesare a activităților didactice live – studenți.

Universitatea POLITEHNICA București dispune de un sistem integrat de platforme specializate pentru învățământul on-line, adaptate specificului instituției. Ghidurile minimale au rolul de a reaminti etapele principale de acces la platforme și de a prezenta pașii ce trebuie urmați pentru transmiterea live a unei activități didactice.
 
3. Regulamentul privind modul de implementare, la nivelul UPB, a măsurilor de protecție împotriva infectării cu noul coronavirus și accesul în spațiile de învățământ/administrative.

4. Regulamentul privind modul de implementare, la nivelul UPB, a măsurilor de protecție împotriva infectării cu noul coronavirus și accesul în căminele/cantinele universității.
 
Vă mulțumesc anticipat pentru implementarea cu strictețe a celor stipulate în documentele menționate, dar și pentru sprijinul pe care ni-l veți acorda în continuare, din toate punctele de vedere, până când vom trece cu bine de această încercare, fără ca Universitatea POLITEHNICA din București să aibă de suferit în mod major de pe urmele acesteia.

Sunt conștient totodată că nu toate vor funcționa perfect, 100%, de la bun început, dar am convingerea că, prin comunicare constantă, prin implicare, responsabilitate și dăruire, vom reuși, împreună, să îndeplinim tot ceea ce ne propunem.
 
De asemenea, tot pentru a încheia mesajul meu într-o notă pozitivă, vă spun că sunt convins de un fapt: vom avea multe de învățat din această încercare, atât în materie de act educațional și modul sau modurile în care se poate acesta ,,reinventa”, dar și în materie de relații interumane, de modurile atât de diferite în care funcționăm ca ființe umane, de cum este necesar să acceptăm și să valorificăm, mai mult decât oricând, unitatea în diversitate.
 
Voi reveni cu informații către Dumneavoastră, ori de câte ori situația o va impune.
 
Numai cu gânduri de sănătate și spor în tot ceea ce întreprindeți, al Dumneavoastră,
 
Mihnea Costoiu

Rector
Universitatea Politehnica din București
E-mail: mihnea.costoiu@upb.ro, tel: 021 317 10 01, www.upb.ro